Naukowa wyprawa do stolicy

fot. ZSME

W dniach 19 i 20 marca klasy trzecie wyjechały na wycieczkę naukową do Warszawy. Nadrzędnym celem było odwiedzenie XXI Międzynarodowych Targów Automatyki i Pomiarów Automaticon 2015. Targi Automaticon są od 20 lat największym w Polsce profesjonalnym forum, na którym spotykają się producenci i odbiorcy automatyki przemysłowej. Uczniowie ZSM-E mogli zapoznać się z najnowocześniejszymi technologiami w zakresie automatyki, pomiarów przemysłowych i robotyki. Aby wyjazd do stolicy nie był tylko wyjazdem naukowym, w planie znalazło się również miejsce na spotkanie z kulturą. Tego samego dnia odwiedziliśmy interaktywne Muzeum Powstania Warszawskiego i zwiedzaliśmy miasto nocą. Naszą uwagę zwrócił Pałac Kultury i Nauki - w nocy, na tle nowoczesnych wieżowców prezentuje się naprawdę pięknie. Następnego dnia odwiedziliśmy Centrum Nauki Kopernik, którego ideą jest kształcenie poprzez zabawę i samodzielne eksperymentowanie. Niejako przy okazji obejrzeliśmy zaćmienie słońca, a następnie wybraliśmy się na zwiedzanie Warszawy. Najpierw nastąpił objazd autokarem obok miejsc, od których zależy nasza przyszłość, a na koniec wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy miejsca związane z przeszłością: Zamek Królewski, Katedrę, rynek, mury obronne i liczne pomniki. Przewodnik z wielką pasją opowiadał nam o historii naszej stolicy. Z tego miejsca pragniemy mu jeszcze raz serdecznie podziękować za historię w pigułce – niebanalną i zapadającą w pamięć.