Klasa 2cT zdobywa szczyty (nie tylko w grach komputerowych)

Zmęczeni siedzeniem przed komputerem, wpatrywaniem się w ekran (w oczekiwaniu na zadania oczywiście;-)), postanowiliśmy rozruszać się odrobinkę i zdobyć Wielką Raczę. W środę 9 czerwca wyruszyliśmy z parkingu w Rycerce Górnej. Wyruszyliśmy, trzeba przyznać, tempem iście sprinterskim, próbując dorównać kroku pani przewodnik! Wędrowaliśmy przez niezwykle interesujący Rezerwat Przyrody Śrubita, który jest najstarszym rezerwatem w Beskidzie Żywieckim (został utworzony w 1958 roku). Ciekawostką jest, że rośnie tu prawdopodobnie najwyższe drzewo w Polsce - świerk o wysokości 51,8 m. Trud długiej trasy wynagrodziły nam wspaniałe widoki z Wielkiej Raczy, obejmujące cały Beskid Żywiecki, Śląski oraz słowacką Małą Fatrę i odległe Tatry. Po odpoczynku (potrzebnym!) rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski. Pogoda i dobre humory dopisywały nam na całej trasie. Wycieczkę zakończyliśmy w tym samym punkcie, z którego wyruszyliśmy, wracając żółtym szlakiem. I okazało się, że nasza kondycja „popandemiczna” jest całkiem niezła. Pokonaliśmy bowiem 17km!